
LEK ONTDEKT IN RAKET VOOR DE „APOLLO-8"

In een motor van de eerste trap van de raket die op 21 december de „Apollo-8" omhoog moet brengen is een lek ontdekt. Het Amerikaanse bureau voor lucht- en ruimtevaart (NASA) heeft meegedeeld dat dit niet van invloed zal zijn op de lancering van de „Apollo-8", die met drie astronauten aan boord een reis om de maan zal maken. De afgelopen nacht zijn er uitgebreide proeven genomen om de omvang van de moeilijkheden vast te stellen. Vandaag zou men beslissen wat er moet gebeuren.
Source: Leeuwarder courant, 12 December 1968